جمعه، اردیبهشت ۱۵، ۱۳۸۵

masih&shaban

مسيح (ع) و شبان

حضرت مسيح (ع) شباني را گفت: عمر خود را به شباني صرف كردي ، اگر در تحصيل علم مي كوشيدي بهتر از اين بودي.

شبان عرض كرد: يا نبي الله من فقط 6 مسئله از همه ي دانش ها آموخته ام و بدان عمل مي كنم:

اول اينكه تا حلال هست ، حرام نمي خورم و هرگز حلال كم نمي شود كه احتياج به حرام باشد.

دوم اينكه تا راست هست ، دروغ نمي گويم و هرگز راست كم نمي شود تا احتياج به دروغ باشد.

سوم اين كه تا عيب خود مي بينم به عيب ديگران مشغول نمي شوم و هنوز از اصلاح عيوب خود فارغ نشده ام كه به عيب ديگران بپردازم.

چهارم اينكه تا ابليس نميرد از وسوسه ي او ايمن نمي شوم و هنوز شيطان نمرده است كه من ايمن باشم.

پنجم اينكه تا گنج و خزينه خدا را خالي نبينم به گنج و خزينه مخلوق طمع ندارم و هنوز خزينه و گنج خدا را خالي نيافته ام.

ششم اينكه تا هر دو پاي خود را در بهشت نديده ام از عذاب خدا ايمن نباشم.

حضرت عيسي ع فرمودند: علم اولين و آخرين همين هاست كه آموخته اي.

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

سلام علی جان.ممنون محبت شما اموختم موفق باشید. با محبت منیر سپاس

ناشناس گفت...

lezzat bordam.
baradare kochikat.
Amin.

ناشناس گفت...

سلام یقین عزیز

مطلبت مثل همیشه زیبا بود
و راستی
ممنون از ایمیل های زیبایت

ناشناس گفت...

salam ,kheyli ali bood,faghat bayad malakeye zehn wa rooh shawad

ناشناس گفت...

سلام یقین عزیز
سخنی که در وبلاگ بیان کردم از خواجه عبدالله انصاری می باشد

ناشناس گفت...

راستی که شبان علم اولین و اخرین را اموخته بود..اللهم ارزقنا

ناشناس گفت...

سلام دوست عزيز
از اشنايي با وبلاگ و سايت يقين بي نهايت خوشحالم
از مطالب پر ارزش ان استفاده زيادي بردم
اميد كه در اين راه خداوند توفيق روز افزون به شما دوست گرامي عنايت فرمايد
به من هم سر بزنيد خوشحال ميشم

ناشناس گفت...

سلام. راستش خیلی طول کشید که این صفحه پیامهاتون باز بشه. به هر صورت می خواستم بگم متن بسیار جالبی بود. موفق باشید

ناشناس گفت...

سلام....
این چندمین باری هست که به این سرزمین میآم..ولی هر بار موفق به گذاشتن پیغام نمی شدم..
سرزمین فوق العاده ای دارید... تمامش رو پیمودم با پای پیاده..
از این مطالب واقعا استفاده کردم..ممنون..
و پست آخر......فوق العاده بود
باز هم سپاس..
امیدوارم همیشه و هرجا سرافراز و برقرار باشید در پناه حق...
.
یا علی مددی

ناشناس گفت...

سلام علي آقا بسيار عالي و سرشار از مضامين عرفاني بود.لذت بردم.حيف كه تازه يعني همين حالا با وبلاگ شما اشنا شدم.با احترام مينا_16 ساله