پنجشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۵

zahreiei_yek_ghadam

ايمان كاملان يك قدم قابل توجه از ما جلوتر است

اما آن يك قدم كدام است؟

 

آوازه ي شيري در اطراف جهان شايع گشته بود، مردي از براي تعجب از مسافت دور قصد آن بيشه كرد، براي ديدن آن شير يك ساله راه مشقـّت كشيد و منازل بريد چون در آن بيشه رسيد و شير را از دور بديد ايستاد و بيش نمي توانست رفتن ، گفتند آخر شما چندين راه قدم نهاديد براي عشق اين شير و اين شير را خاصيتي هست كه هر كه پيش او دلير رود و به عشق دست بر وي مالد هيچ گزندي به وي نمي رساند و اگر كسي از او ترسان و هراسان باشد شير از وي خشم مي گيرد بلك بعضي را قصد مي كند كه چه گمان بد است كه در حق من مي بريد؟ گفتند اكنون چيزي كه چينين است يك ساله راه قدم ها زدي اكنون نزديك شير رسيدي اين اِستادن چيست؟ قدمي پيشتر نهيد! كس را زهره نبود كه يك قدم پيشتر نهد. گفتند: آن همه قدم ها زديم، آن همه سهل بود، يك قدم اينجا نمي توانم زدن اكنون مقصود       از آن ايمان آن قدم بود كه يك قدم در حضور شير سوي شير نهد و آن قدم عظيم نادرست جز كار خاصان و مقربان نيست و قدم خود اين است و باقي آثار قدم است، آن ايمان به جز انبيا را نرسد كه دست از جان خود بشستند!

 

فيه ما فيه اثر مولانا جلال الدين رومي

۷ نظر:

ناشناس گفت...

سلام همچون گذشته پر مغز و لطیف . امیدوارم همواره قلمت پرمحتوا بماند . برقرار باشی

ناشناس گفت...

سلام: وبلاگتون فوق العاده عالیه
همه مطالبش مختصرودر عین حال بسیار
مفید و موثر است

ناشناس گفت...

سلام به متفکر بزرگ، صاحب کلام و صاحب نظر، فهمیده و مهربان، گل خودم. نوشته هاتون مفید وموثره عزیز، فدای تو

ناشناس گفت...

ای وای من!
در آزادگی طعم اسارت چشیده ام!!
دیروز و امروز واژه هایم سنگین
ناشناخته تر ازهمیشه!
ولحظه ها همچنان پیچیده در غبار!
فاصله ام دورتر از خود
از تو
و دور دور دور از او!!!

ناشناس گفت...

سلام:همه نوشته هاتون بسیار عالی و آموزنده اند حتما سر فرصت باید بیام بقیه آرشیو رو هم بخونم

اگه اجازه میدید وبتونو به پیوندام اضافه کنم ؟البته وب من خیلی محقره و
تازه اولین باره که آپ شده

موفق باشید و خدا نگهدارتون

ناشناس گفت...

به نام خدا.با سلام.من خیلی به عرفان علاقه دارم ولی کسی رو نمی شناسم که برای شاگردی پیشش برم.می خو.استم از شما با نهایت ارادت که اگر کسی که مورد اعتماد است مثل علامه تهرانی به من معرفی کنید یا آدرسشو بدید تا من برم حداقل ببینمش.ممنون می شم
www.karevaneeshghmiravad.blogfa.com - said_samai@yahoo.com

ناشناس گفت...

Keep up the good work » » »