پنجشنبه، مهر ۳۰، ۱۳۸۸

این اشعار زیبا را امروز پیدا کرده ام که از صادق سرمده


via آنچه در ضمیر توست... by ale-taha on 9/26/09

این اشعار زیبا را امروز پیدا کرده ام که از صادق سرمده:

هر جا که سفر کردم،تو همسفرم بودی
                                                   وز هر طرفی رفتم ، تو  راهبرم  بودی


با هر که سخن گفتم ، پاسخ ز تو بشنیدم
                                                   بر هر که نظر کردم ، تو  در نظرم  بودی


هرشب که قمر تابید، هرصبح که سرزد شمس
                                                   در گردش روز و شب ، شمس وقمرم  بودی


در خنده من چون گل ، در کنج لبم خفتی
                                                   در گریه من چون اشک، در چشم ترم بودی


در صبحگه عشرت ، همدوش تو می رفتم
                                                   در شامگه  غربت ،  بالین  سرم  بودی


چون طرح غزل کردم ، بیت الغزلم  گشتی
                                                   چون عرض هنر کردم  زیب هنرم  بودی


آواز چو می خواندم ، سوز تو به سازم بود
                                                   پرواز چو می کردم ، تو بال و پرم بودی


هرگز دل من بر تو ، یار دگری نگزید
                                                   گر خواست که بگزیند ، یار دگرم بودی


سر مد به دیار خود ، از ره نرسیده  گفت
                                                   هر جا  که سفر کردم ، تو همسفرم  بودی


 
 

Things you can do from here:

 
 

۴ نظر:

مجید گفت...

هرکه در این سرای درآمد / نانش ده و از سیگارش مپرس ..../// نه ...نگران نشو علی جان من سیگاری نیستم! ....

رضا برومند گفت...

سلام عزیزم خوبی؟ ن نویسنده وبلاگ استاد الهی قمشه ای هستم.. آقا خیلی وقته تو حکمت الهی دیگه شعر نمیزاری؟؟چرا؟ خیلی هم حجمش بالاست وبلاگ..ما منتظر اشعار حکیم هستیم..راستی اون شعر "محترم دلبرا نازنینا" که توی اون یکی وبلاگ گذاشتیم رو میخواستم بدونم که کامل نوشتین؟ چون آخرش با ای نیاز رهت از الهی
...نظم خوشتر ز درّ ثمینا تموم میشه که دو مصرع هست و بقیه چهار مصرعی هستن؟ غالبش چیه؟ مربع هست؟..خیلی خیلی اسن شعر رو دوست دارم...ممنون و متشکر عزیزم

yaghin گفت...

سلام رضا جان
به نظر خودم هم چیزی در اون بیت جا افتاده ولی هم کامله و هم اینکه دقیقا از روی کتابی که در دست دارم منتشر شده
با ارادت و احترام

ناشناس گفت...

مرسی از جوابت عزیزم...رضا برومند