سه‌شنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۸۸

چرا کلام بعضی از عرفا تا این حد گیرا و ماندگار است؟

چرا کلام بعضی از سخنان عرفا مانند: ابوالحسن خرقانی، ابوسعید ابوالخیر، عین القضات همدانی و ... تا این حد گیراست؟
البته دلایل فراوانی دارد ولی من یکی از آن دلایل را اینجا می نویسم:
کم سخن می گفتند و از همین کم سخنان گزینش شده را به زبان می آوردند به این معنا که اول آن را از مسیر دل عبور می دادند و سپس بیان می کردند

پنجشنبه، شهریور ۲۶، ۱۳۸۸

حجاب دستور صریح دین است

این مطلب رو برای با حجاب ها نوشتم تا دلشون محکم تر شه و برای بی حجاب هایی هم نوشتم که می گن: باید زیبایی رو نمایان ساخت! و در عین حال مدعی دیانت هم هستند و به این بهانه خودشون رو در کام هوسبازان قرار می دهند و چه بسا زندگی دیگران رو هم تباه کنند:

 

ترجمه مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏20، ص: 177

سوره 33 آیه 59

يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ حسن گويد: اى پيغمبر (ص) بهمسران و دخترانت و زنان مؤمنين بگو، پس بپوشانند موضع گردن و سينه خود را با روپوشى كه زنها بر سر مياندازند.

ابن عباس و مجاهد گويند: جلباب مقنعه و روسرى زنست يعنى با آن بپوشند سر و گردنشان را هر گاه براى حاجتى بيرون روند بخلاف كنيزهايى كه‏ با سر و گردن باز بيرون ميروند.

جبائى و ابى مسلم گويند: مقصود از جلباب پيراهن و لباس و روسرى و هر چيزيست كه زن با او پوشيده ميشود.

ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ يعنى اين نزديكتر است به اينكه شناخته شوند بزى خودشان كه اينها زنان آزاد و نجيبه هستند و كنيز نيستند پس اهل هوا و شهوات ايشان را با مزاح و شوخى و متلك گفتن خود اذيت- نكنند، چون آنها با كنيزان شوخى ميكردند، و چه بسا بود كه منافقين از شوخى با كنيزان تجاوز كرده و سربسر زنان آزاد و نجيبه هم ميگذاشتند، پس وقتى به ايشان ميگفتند چرا اين كار را كردى، ميگفتند ما خيال ميكرديم كنيز و برده هستند، پس خدا عذر ايشان را قطع نمود.

جبائى گويد: يعنى اين نزديكتر است به اينكه بحفاظ و پوشش و صلاح شناخته شوند، پس متعرّض و مزاحم آنها نشوند براى آنكه فاسق و زناكار وقتى زنى را به پوشش و عفّت شناخت ديگر مزاحم او نميشود.


یکشنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۸

نرم افزار رایگان گنجور - شامل اشعار 36 شاعر بنام پارسی






ادب زبان پارسی سرشار از سرایندگان نامداری ست که جهان را به فروتنی در برابر خویش وادار نموده است. همچون سخن «سعدی» که بر تارک سازمان ملل می درخشد و همچون سخن «حافظ» که «روز ازل اندر باغ خلد/دفتر نسرین و گل را زینت اوراق بود» و همچون مولانا که مرزهای زبانی و فرهنگی را درنوردیده است و ...
امروز برنامه ای رایگان و ارزشمند را می شناسید که گنجینه ای از سروده های سرایندگان نامدار سرزمین پارسی ست. شاید از این دست، برنامه های گوناگونی دیده باشید که در برگیرنده ی دیوان سرایندگان سروده های پارسی بوده اند ولی این برنامه دو ویژگی برجسته دارد :



*نخست اینکه رایگان است. هزینه ای برای بهره بردن از آن نمی پردازید. این برنامه به صورت «کد باز» است. از همین جا از سازندگانش سپاس فراوان دارم.
*اندازه ی آن اندک است. در حالی که در بردارنده ی سروده های ۳۶ سراینده بنام است.

در کنار این دو ویژگی، قابلیت های فراوان دیگری هم در این برنامه گنجانده شده است. همچنین می توانید به گونه ی برخط و از راه اینترنت هم به این گنجینه ی پارسی دسترسی پیدا کنید. اگر دوست دارید سروده های این سرایندگان را داشته باشید، می توانید این برنامه را از اینجا دریافت کنید.

بدانید که: این برنامه برای نصب، نیازمند بسته ی Microsoft .NET Framework Version 2.0 است.
این بسته را می توانید از اینجا دریافت کنید. (اندازه: ۲۲ مگابایت)

تارنمای سازنده ی برنامه :http://ganjoor.net
دریافت برنامه ی «گنجور» / ویرایش ۱.۵۳ دریافت کنید ( اندازه: ۱۶ مگابایت )
تارنمای ویژه ی «گنجور» : http://ganjoor.sourceforge.net

سرچشمه : وب نوشت روزآمد سازی پاد ویروس مک آفی



 
 

Things you can do from here:

 
 

سه‌شنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۸

چند دعای خواندنی و جالب از زبان کودکان ایرانی

    آرزو دارم سر آمپول‌ها نرم باشد! (تاده نظر‌بیگیان / ۵ ساله)

    خدای مهربانم! من در سال جدید از شما می‌خواهم اگر در شهر ما سیل آمد فوراً من را به ماهی تبدیل کنی! (نسیم حبیبی / ۷ ساله)

    ای خدای مهربان! پدر من آرایشگاه دارد. من همیشه برای سلامت بودن او دعا می‌کنم. از تو می‌خواهم بازار آرایشگاه او و همه آرایشگاه‌ها را خوب کنی تا بتوانم پول عضویت کانون را از او بگیرم چون وقتی از او پول عضویت کانون را می‌خواهم می‌گوید بازار آرایشگاه خوب نیست! (فرشته جبار نژاد ملکی / 11 ساله)

    خدای عزیزم! من تا حالا هیچ دعایی نکردم. میتونی لیستت رو نگاه کنی. خدایا ازت میخوام صدای گریه برادر کوچیکم رو کم کنی! (سوسن خاطری / 9 ساله)

    خدایا! یک جوری کن یک روز پدرم من را به مسجد ببرد. (کیانمهر ره‌گوی / 7 ساله)

    خدای عزیزم! در سال جدید کمک کن تا مادربزرگم دوباره دندان دربیاورد آخر او دندان مصنوعی دارد! (الناز جهانگیری / 10 ساله)

    آرزوی من این است که ای کاش مامان و بابام عیدی من را از من نگیرند. آنها هر سال عیدی‌هایی را که من جمع می‌کنم از من می‌گیرند و به بچه‌ آنهایی می‌دهند که به من عیدی می‌دهند! (سحر آذریان / ۹ ساله)

    بسم الله الرحمن الرحیم. خدایا! از تو می‌خواهم که برادرم به سربازی برود و آن را تمام کند. آخه او سرباز فراری است. مادرم هی غصه می‌خورد و می‌گوید کی کارت پایان خدمت می‌گیری؟ (حسن ترک / 8 ساله)

    ای خدا! کاش همه مادرها مثل قدیم خودشان نان بپزند من مجبور نباشم در صف نان بایستم! (شاهین روحی / 11 ساله)

    خدایا! کاری کن وقتی آدم‌ها می‌خوان دروغ بگن یادشون بره! (پویا گلپر / 10 ساله)

    خدا جون! تو که اینقدر بزرگ هستی چطوری میای خونه ما؟ دعا می‌کنم در سال جدید به این سؤالم جواب بدی! (پیمان زارعی / 10 ساله)

    خدایا! یک برادر تپل به من بده!! (زهره صبورنژاد / 7 ساله)

    ای خدا! کاری کن که دزدان کور شوند ممنونم! (صادق بیگ زاده / 11 ساله)

    خدایا! در این لحظه زیبا و عزیز از تو می‌خواهم که به پدر و مادر همه بچه‌های تالاسمی پول عطا کنی تا همه ما بتوانیم داروی "اکس جید" را بخیریم و از درد و عذاب سوزن در شبها رها شویم و در خواب شبانه‌یمان مانند بچه‌های سالم پروانه بگیریم و از کابوس سوزن رها شویم.. (مهسا فرجی / 11 ساله)

    دلم می‌خواهد حتی اگر شوهر کنم خمیر دندان ژله‌ای بزنم! (روشنک روزبهانی / 8 ساله)

    خدایا! شفای مریض‌ها را بده هم چنین شفای من را نیز بده تا مثل همه بازی کنم و هیچ‌کس نگران من نباشد و برای قبول شدن دعا 600 عدد صلوات گفتم ان شاء الله خدا حوصله داشته باشد و شفای همه ما را بدهد. الهی آمین.. (مهدی اصلانی / 11 ساله)

    خدایا! دست شما درد نکند ما شما را خیلی دوست داریم! (مینا امیری / 8 ساله)

    خدایا! تمام بچه‌های کلاسمان زن داداش دارند از تو می‌خواهم مرا زن دادش دار کنی! (زهرا فراهانی / 11 ساله)

    ای خدای مهربان! من سالهاست آرزو دارم که پدرم یک توپ برایم بخرد اما پدرم بدلیل مشکلات نتوانسته بخرد. مطمئن هستم من امسال به آرزوی خودم می‌رسم. خدایا دعای مرا قبول کن. (رضا رضائی طومار آغاج / 13 ساله)

    ای خدای مهربان! من رستم دستان را خیلی دوست دارم از تو خواهش می‌کنم کاری کنی که شبی او را در خواب ببینم! (شایان نوری / 9 ساله)


    کاشکی من یه مغازه توپ فروشی داشتم تا دیگه مجبور نمی‌شدم به جای توپ‌هایی که همسایه‌مون پاره می‌کرد، توپ نو بخرم! (زهرا ایمانی / 12 ساله)

برگرفته: از کتاب سومین جشنواره بین‌المللی "دستهای کوچک دعا"

 

پنجشنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۸۸

مراقب باشیم هیزم آتش شهرت و شهوت دیگران نشویم

با سلام
اگر این حضرات که در زندان هستند واقعا توبه نامه نوشته باشند که یعنی به حال من و شما و اونایی که کشته شدند کلی خندیده اند.
ولی اگر کتک خورده و توبه نامه نوشته اند، باز هم وای به حال اونایی که به خاطر اینا رفتن جلوی گلوله ، چرا که سردمدارانشون تحمل یک سیلی را نداشتند.
مراقب باشیم با طناب این حضرات داخل چاه نرویم
الان حامیان این شورش و اغتشاش از طریق بلندگوی آمریکا و انگلیس دارند خود را به نمایش می گذارند.
وای به آن روزی که ببینیم جناب آقای موسوی خودشان اعلام نمایند یا از سازمان CIA بعد از 50 سال اعلام کنند: تقلبی در کار نبود و ما صرفا می خواستیم این نظام را بر هم بزنیم.
مراقب باشیم آب به آسیاب کسانی که کنار گود نشسته اند و می گویند لنگش کن نریزیم. مراقب باشیم ما را از طریق احساسات به میدان نکشند و خانواده هایی را دچار مشکل نمایند و خودشان از آمریکا و انگلیس به ریش ما بخندند.
من زمانی به نوعی جزء شاگردان کلاس دکتر سروش بودم وقتی از ایشان پرسیده می شد، آیا بهتر نیست یک انقلاب دیگر بشود؟ ایشان در پاسخ می گفت: انقلاب نهایتا می تواند نظام را تغییر دهد ولی هیچ تضمینی نیست که نظام جدید بهتر از قبلی باشد.
هرگز با انقلاب موافق نبودند ولی اکنون از طریق بی بی سی در کنار آقای مهاجرانی اعلام می کنند که حتما تقلب شده است و مردم باید احقاق حق نمایند.
حال آنکه مشکل ایشان با ولایت فقیه است و بقیه حرف ها مانند تقلب و امثالهم بهانه است، چنان چه در سخنرانی خود در استکهلم گفته اند: ولایت فقیه یک موضوع غیر اخلاقی است.
مراقب باشیم که هیزم آتش شهرت و شهوت دیگران نشویم.
کسانی که مرا می شناسند می دانند که بدون غرض صحبت می کنم
شخص بنده ممکن است به آقای احمدی نژاد انتقادات زیادی داشته باشم ، کما اینکه دارم ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیده ام که رأی غالب مردم آقای احمدی نژاد بوده است و البته من هم با تمام این انتقادات برای آنکه جناب آقای موسوی رأی نیاورد به آقای احمدي نژاد رأی دادم ، مانند خیلی های دیگر.
به همین دلیل در حد خودم می بایست از آراء مردم حمایت کنم.
اگر مشکلی هست بهتر است که مستقیما به آن مشکل اشاره شود نه اینکه به دنبال بهانه هایی برای رسیدن به هدفی که در سر داریم باشیم.
با ارادت
علی

چهارشنبه، شهریور ۱۱، ۱۳۸۸

پادشاه ماد

این فیلم که از تابوت و چشمان جایگزین شده اش نشان می دهد مومیایی شده ، آنگونه که دوست خوبم گفته مربوط به پادشاهان ماد می باشد.
و متاسفانه هیچگونه پوشش خبری تا به حال داده نشده است.
البته دوستی که این مطلب را ارسال کردند معتقد هستند که این جسد مومیایی نشده است.
با ارادت

سه‌شنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۸۸

چند موضوع زيبا جهت دانلود

این دهان بستی دهانی باز شد ... تا خورنده لقمه های راز شد، در دستگاه افشاری:

دانلود

 

قبل از انقلاب مناجاتی با صدای استاد ذبیحی پخش می شد که می توانید از لینک زیر آنرا دانلود فرمایید:

دانلود

 

ربناهایی که استاد شجریان خوانده اند و بعد از انقلاب جایگزین صدای استاد ذبیحی شد:

دانلود

 

دیوان شمس همراه با جستجو

دانلود

 

دیوان حافظ همراه با جستجو

دانلود