دوشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۴

چادر مشكي يا چـادر سفيـد

چادر مشكي

يا

چـادر  سفيـد ؟!

 

آخه كجا در اسلام گفته شده كه فقط چادر بايد مشكي باشه؟!

بله خانم هاي محجبه به ويژه خواهراني كه از چادر استفاده مي كنند از نظر من قابل تحسين هستند ولي وقتي مي بينم وسط چله ي تابستان اين خواهران محجبه با چادر مشكي زير آفتاب داغ حركت مي كنند ، مغزم داغ مي شود.

در بيشتر كشورهاي اسلامي مؤمنيني كه از چادر استفاده مي كنند رنگ چادرشان سفيد است و هيچ اشكالي ندارد اگر كه در ايران هم از چادر سفيد استفاده شود.

من مطمئن هستم كه بيشتر و شايد همه ي خانم هاي محجبه اي كه از چادر مشكي استفاده مي كنند بر اين موضوع اتفاق نظر دارند كه رنگ سفيد براي چادر بهتر از رنگ سياه است ولي به خاطر يك عرف غلط فقط از رنگ مشكي استفاده مي شود.

به يك حركت انقلابي احتياج است و فكر مي كنم اين حركت را بايد از دانشگاه ها شروع كرد، چون جوانان دانشگاهي راحت تر مي توانند به عادت شكني بپردازند.

اگر با اين موضوع موافق هستيد ، حتما اين مطلب را در بين دوستانتان مطرح نماييد تا اگر شما دوستان نيز صلاح دانستيد روزي براي شروع اين حركت مشخص شود.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من یک دختر چادری هستم و کاملا با نظر شما موافقم .به نظر من چادر سفید هم در عین انکه حجاب کاملی هست یک نوع وقار و شادابی خاصی دارد
اما متاسفانه اغلب ما دخترها انرا فقط هنگام نماز یا داخل خانه سر میکنیم .البته من خودم چندین بار سعی کردم در بیرون از خانه هم از چادر سفید یا همان چادر نماز استفاده کنم اما بخاطر رسم غلطی که بین ما خانمها هست و باید در بیرون از خانه از چادر مشکی استفاده کنیم این کار من عجیب به نظر میآمد.ومن خیلی خوشحال هستم که شما هم به این موضوع اهمیت میدهید.امیدوارم که روزی بتوانیم این باور را از ذهن مردم ÷اک کنیم

ناشناس گفت...

آرزوي مند سلامتي دنيا و آخرت برايتان هستم