شنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۳

...از رنجش‌ آن‌ حوريّه‌ متأثّر مي‌شوم‌

[آيت الله قاضي] دستور داده‌ بودند كه‌ چنانچه‌ در بين‌ نماز و يا قرائت‌ قرآن‌ و يا در حال‌ ذكر و فكر براي‌ شما پيش‌ آمدي‌ كرد؛ و صورت‌ زيبائي‌ را ديديد؛ و يا بعضي‌ از جهات‌ ديگر عالم‌ غيب‌ را مشاهده‌ كرديد، توجّه‌ ننمائيد؛ و دنبال‌ عمل‌ خود باشيد!

 استاد علاّمه‌ [طباطبايي] مي‌فرمودند: روزي‌ من‌ در مسجد كوفه‌ نشسته‌ و مشغول‌ ذكر بودم‌؛ در آن‌ بين‌ يك‌ حوريّة‌ بهشتي‌ از طرف‌ راست‌ من‌ آمد و يك‌ جام‌ شراب‌ بهشتي‌ در دست‌ داشت‌ و براي‌ من‌ آورده‌ بود؛ و خود را بمن‌ ارائه‌ مي‌نمود. همينكه‌ خواستم‌ به‌ او توجّهي‌ كنم‌ ناگهان‌ ياد حرف‌ استاد افتادم‌؛ و لذا چشم‌ پوشيده‌ و توجّهي‌ نكردم‌. آن‌ حوريّه‌ برخاست‌ و از طرف‌ چپ‌ من‌ آمد، و آن‌ جام‌ را بمن‌ تعارف‌ كرد؛ من‌ نيز توجّهي‌ ننمودم‌ و روي‌ خود را برگرداندم‌؛ آن‌ حوريّه‌ رنجيده‌ شد و رفت‌ و من‌ تا بحال‌ هر وقت‌ آن‌ منظره‌ بيادم‌ مي‌افتد از رنجش‌ آن‌ حوريّه‌ متأثّر مي‌شوم‌.*

_______________________________________________________

*انتخاب شده از کتاب مهرتابان اثر علامه تهراني که ياد نامه اي است از علامه طباطبايي

http://yaghin.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست: